Δημοτική Συγκοινωνία Χαϊδαρίου “To άδειο λεωφορείο”

γράφει ο Δημήτρης Παπαδημητρίου, δημότης Χαϊδαρίου

Εδώ και λίγο καιρό, ξεκίνησε τη λειτουργία της η Δημοτική συγκοινωνία του Δήμου, στη γραμμή Αττικό Νοσοκομείο-μετρό Αγ. Μαρίνα. Λόγω πανδημίας και έλλειψης άλλων δραστηριοτήτων, συνηθίζω να περπατάω αρκετά χιλιόμετρα καθημερινά και παρατηρώ την πόλη μας.

Εντύπωση μου κάνει αυτό το μικρό mini bus που πηγαινοέρχεται άδειο. Το έχω πετύχει όλες τις ώρες, κυρίως από το μεσημέρι και μετά. Χτες είναι η πρώτη φορά που είδα μέσα δύο άτομα, την ίδια στιγμή που ή άλλη κυκλική διαδρομή (811) πέρναγε γεμάτη. Πιστεύω πως η απουσία επιβατικού κοινού σχετίζεται με δύο παράγοντες. Ο ένας αφορά στο γεγονός ότι το λεωφορείο δεν περνά μπροστά από τη στάση του μετρό αλλά σταθμεύει 50 μέτρα πιο πάνω επί της Ιεράς Οδού. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα, ο επιβάτης που περιμένει το λεωφορείο του να μην μετακινείται (για προφανείς λόγους) από την στάση παρά μόνο εάν θέλει να πάει στο Αττικό Νοσοκομείο. Ο δεύτερος λόγος, είναι η επιλογή της ίδιας της γραμμής, μιας και δεν φαίνεται να είναι ελκυστική για το επιβατικό κοινό που ήδη γνωρίζει την γραμμή που σε λίγες ημέρες κλείνει έναν μήνα λειτουργίας.

Διαβάζω ότι μελλοντικά θα λειτουργήσουν δύο ακόμη δημοτικές γραμμές που θα εξυπηρετήσουν το Δάσος, το Δαφνί και την Αφαία. Γνωρίζω επίσης ότι κάθε τέτοια προσπάθεια, έχει και μια πιλοτική φάση που αξιολογείται , παρόλα αυτά μήπως θα έπρεπε οι αρμόδιοι στον δήμο να εξετάσουν αυτή τη στιγμή το αποτέλεσμα της έως τώρα προσπάθειας αναφορικά με το κόστος της; Καλές οι μελέτες βιωσιμότητας, αλλά επειδή το κόστος τρέχει, δεν είναι κρίμα να υπάρχει ένα κονδύλι για κάτι τόσο σημαντικό που να μεταφράζεται σε ένα άδειο λεωφορείο που το κάνει ο οδηγός βόλτα στην πόλη 15 ώρες καθημερινά; Με τα ανύπαρκτα έως ελάχιστα άτομα που το χρησιμοποιούν, πιο φτηνά θα ερχόταν στον δήμο να τους πληρώνει ταξί για την μετακίνησή τους.